הבדלים בגודל החדר השמאלי

למי שיש את המסה הגדולה ביותר של שריר הלב יש להם את המסת שריר הלב הכי גדול אך הנפח לא יגדל.

שיטת האימון הטובה ביותר היא פארטלקים! אינטרוולים וכו.. הרעיון הוא כושר אירובי שעובד על רצף היא שתמיד הדופק הוא 160. הגוף לומד מה אני מצפה ממנו:מהשרירים וכוץ. הוא נכנס למקום חסכני ואטומטי. ואז גם אם אני יהיה בדופק גבוה אפקט האימון יהיה פחות משמעותי. אם אני כל פעם משנה את הדופק, הגוף שלי לא יכול להכנס לאוטימטיזציה ואז שיוכל להתמודד אם שאני מבקש ממנו אני משפר אותו יותר. איזה אינטרוולים? איזה שבא לנו. למשל 70% 85% 70% וכו..הרעיון הוא שהתאוששות יותר ארוכה אבל היא לא יורדת מתחת ל120 דופק על בן אדם 20 דהיינו לא לרדת מ60%. אני יכול להתחיל בגבוה ולרדת ל80%. הרעיון הוא להעמיס חזק ולהתאושש. ככל שנעמיס יותר גבוה צריך להוריד במשך זמן האינטרוול. זמן ההתאוששות הוא בהתאם לאינטרוול המאמץ.

כל מי שעובד אירובי חייב לעבוד אנאירובי וההפך. כדי לשמור גם על מסת שריר אבל גם על נפח חדרים.

באופן כללי למי שיש נפח שמאל הכי גדול זה שחיינים

למי שיש מסה אלו עודפי כדור ברזל.

השיפור אצל עבודה אנאירובית בלב שום דבר לא משתפר מלבד מסת השריר, לא טריליצרידים, לא לחץ דם וכו..

האם עבודה על משוקולות מזיק ללב? התשובה היא על ספורטאים שגם עושים אירובי

התשובה היא שלא אלא עם כן

בן אדם בן 40 לעשות לו מבדק rm10. ההמלצה למישהו בן 40 היא לעבוד על RM15.

להזכיר לגילי על מאמרים על פארטלקי

מומלץ לאדם ללכת או לרוץ בין 4 ל5 קילומטר

בין אם ילך או ירוץ ישרוף את אותו ערך קלורי.

בהליכה אפשר להגיע ל120 דופק שזה 60% לבן אדם בן 20.

בקרה עצבית על שריר הלב

מערכת סימפטטית ופרה סימפטטית

גזה המוח יקבע את דופק ונפח הפעימה על ידי מצב הגוף. איך הוא יודע מה מצב הגוף? מקבל מסרים כימיים על co2 o2  וחומציות. מקבל מסרים של תנועת שריריםץ ברגע שהשריר התחיל לזוז מיד הוא מבין שצריך לספק לזה יותר דם. מקבל מרצפטורים של מתיחה, מקבל מהלב, מקבל מהכליות והכבד. הוא מקבל מסר גם מקורטקס המוח מהחלק המוטורי – זה אומר שאפילו שאני רק חושב על המאמץ כבר הגוף יודע שצריך לעלות את תפוקת הלב. אנשים שעוסקים בפעילות גופנית יודעים לעלות את תפוקת הלב רק מהצייפיה מהמאץ זה נקרא "דרוך" להבדיל מלהיות לחוץ. הם יכולים לעלות את הדופק מ120 ל140. מעל זה כבר אי אפשר לעלות את הדופק.

במקביל מה שיקרה חוץ מפעילות המוח מקומית בשרירים כלי הדם מתרחבים. הם מתרחבים כי המוח אומר להם להתרחב מה משפיע עליהם להתרחב? כמות החמצן, חומציות וניטריק אוקסיד שזוהי מולקולה שנמצאת בכלי הדם המקומיים (בשרירים) שהשריר מתחיל לפעול מופרש זה לכלי הדם והוא מרפה שרירים חלקים של כלי הדם ואז כלי הדם מתרחב, דהיינו לא רק מהמוח אלא כתוצאה מהשריר הפועל, שמצאו את המולקולה הזו הפכו ממנה תרופה להרחבת כלי דם.. המוח מדכא את המערת הפרא סימפטטית ומפעיל את הסימפטטית

מה קורה כשמפסיקים להתאמן?

אם עושים הפסקה של שבוע זה טוב.

3 חודשים הפסקה בכושר הכל מתחיל מהתחלה, זה משהו נרכש ברגע שהפסקנו אין שום סיבה לשמור את זה.